Tegenwoordig zijn Amazon en Shopify twee giganten in de e-commerce industrie en ze kunnen je allebei helpen met Koongo om de prestaties van je bedrijf online te verbeteren.
Amazon is al heel lang een gevestigde marktplaats, Shopify biedt zijn diensten pas sinds kort aan, maar heeft al een groot aandeel in de branche.
Amazon is een platform dat handelaren in staat stelt om een breed scala aan producten te verkopen op de website en uitgebreide logistieke ondersteuning biedt.
Shopify biedt websiteruimte en alle ondersteuning om een website krachtig te maken voor zijn klanten.
Daarom helpen beide platforms verkopers om zaken te doen, maar op een andere manier. Daarom is er geen strikte onderlinge concurrentie. Eigenlijk is het heel gewoon om handelaren te hebben die hun websites bouwen met Shopify terwijl ze hun goederen verkopen op Amazon.
Jump ahead to
Verschillen tussen Amazon en Shopify
Het eerste verschil is dus dat Amazon meerdere bedrijven aan consumenten laat zien, terwijl Shopify maar één bedrijf aan consumenten laat zien.
Er is nog een verschil.
Amazon gebruikt zijn eigen website om meerdere merken te hosten en daarom kunnen de verkopers hun ruimte op Amazon niet personaliseren.
Op deze manier heeft Amazon miljoenen mensen die op zijn website kopen.
Elk merk heeft de kans om zijn naamsbekendheid te vergroten en nieuwe klanten uit andere sectoren te werven.
In plaats daarvan geeft Shopify je ruimte en tools voor je website die je naar eigen inzicht kunt aanpassen.
Het is echter jouw taak om je klantenbestand en naamsbekendheid te vergroten.
Amazon verkoopt zijn eigen producten op zijn marktplaats en is dus een concurrent voor zijn klanten. Een winkelier met een eigen website heeft dit soort problemen niet. Dus als je Shopify gebruikt, zullen je klanten zich alleen op jouw producten richten.
Orderverwerking
Als je online verkoopt, is de orderverwerking een van de belangrijkste aspecten van je bedrijf.
Amazon Bestellingverwerking
Amazon is zonder twijfel de grootste online retailer ter wereld.
Het is al bijna 30 jaar online en dat is een enorme tijd in de online industrie.
Amazon verwerkt elk jaar bijna 6 miljard bestellingen.
Daarom kan Amazon zijn fulfillmentactiviteiten heel zorgvuldig uitvoeren om een service te bieden die succesvol en bevredigend is.
Amazon is zijn concurrenten zeker vele stappen voor wat betreft het fulfillment proces.
Aan de hand van deze cijfers kun je je voorstellen hoe belangrijk werken met Amazon voor je bedrijf kan zijn.
Shopify Orderverwerking
Shopify is een recentere en zeer gewaardeerde realiteit in de online industrie. Het Canadese bedrijf heeft onlangs besloten om de fulfillment optie aan zijn diensten toe te voegen.
De fulfillment van Shopify is op dit moment alleen beschikbaar in de VS.
Shopify heeft 1 miljard dollar geïnvesteerd om zijn fulfilmentnetwerk te ontwikkelen.
Het ambitieuze bedrijf beweert dat zijn service sneller en goedkoper zal zijn dan die van zijn concurrenten.
Het is een belangrijke stap die een serieuze bedreiging vormt voor de dominante positie van Amazon.
Dit is goed voor de winkeliers, want een ruimere keuze is altijd een voordeel in e-commerce.
Het zal klanten stimuleren om aantrekkelijkere en betere oplossingen te vinden.
Dit is ook goed nieuws voor mensen die Koongo gebruiken. Omdat zowel Amazon als Shopify veel bestellingen te beheren hebben, kan Koongo de klanten helpen om een betere en eenvoudigere ervaring te hebben.
Marketingverkeer met Amazon en Shopify
Amazon
Er zijn meer dan 350 miljoen producten om uit te kiezen op Amazon. Indrukwekkend. Door de uitgestrektheid van zijn bijna eindeloze catalogus is Amazon een bron van gratis verkeer voor zijn verkopers. Hoewel veel verkopers Amazon betalen om hun producten met advertenties te promoten.
Shopify
Shopify biedt niet de mogelijkheid van gratis verkeer, maar meer dan 200 miljoen mensen per jaar doen aankopen in de winkels van Shopify. Elke winkelier moet verkeer naar zijn winkel leiden via Facebook, Google of andere verkeersbronnen.
Je zou kunnen denken dat het een geweldige kans is om gratis verkeer van Amazon te krijgen, en dat is waar. Er is echter veel concurrentie en het platform is behoorlijk verzadigd. Shopify geeft je de onafhankelijkheid om je doelgroep te bereiken. Koongo kan je helpen als je platforms zoals Google Shopping gebruikt om je producten te adverteren.
De kosten van het gebruik van Amazon en Shopify
Shopify prijzen
Shopify biedt een proefperiode zodat je de eerste twee weken gratis gebruik kunt maken van het platform. Soms kun je langere aanbiedingen krijgen. Deze periode is erg goed omdat je de mogelijkheid hebt om je website op te zetten zonder geld uit te geven.
Amazon Prijzen
Je hebt twee verkooppakketten: Individueel en Professioneel. Je moet een vergoeding betalen per item dat je verkoopt of een maandelijkse vergoeding, afhankelijk van het pakket dat je kiest. Je kunt ook referral- en administratiekosten betalen en je hebt extra kosten voor de FBA service.
Verkopersvrijheid
De autonomie in Amazon
Verkopers werken niet volledig autonoom op Amazon omdat ze onderworpen zijn aan het beleid van Amazon. Amazon is ook een marktplaats en daarom kun je het niet echt aanpassen
De autonomie in Shopify
Shopify werkt daarentegen anders. Het geeft je een winkel en daardoor kun je verkopen wat je wilt. Het is jouw website, dus je hebt volledige autonomie om hem naar eigen wens in te richten.
Voor- en nadelen van Amazon en Shopify
Shopify voordelen
- Eenvoudige installatie: De installatie is eenvoudig en gebruiksvriendelijk omdat de interface vrij intuïtief is.
- Unieke winkel: Je kunt je eigen website maken met behulp van de uitgebreide selectie sjablonen die Shopify beschikbaar heeft gesteld.
- Eenvoudige integraties: Je kunt je winkel integreren en aanpassen met een uitgebreide reeks apps om hem aantrekkelijk te maken voor je klanten.
- Mobielvriendelijk: Shopify heeft verschillende mobiel-responsieve oplossingen voor zowel Android als iOS apparaten.
- Klantenondersteuning: Shopify assistentie is 24/7 beschikbaar, dus zelfs als het alleen in Canada is gevestigd heb je klantenservice tot je beschikking.
Shopify nadelen
- Prijzen: Je moet goed op de prijs letten, want je hebt maandelijkse kosten, creditcardkosten en transactiekosten. Als je extra functies wilt, moet je daar misschien voor betalen.
- Installatieproces: Het instellen is niet moeilijk, maar het duurt lang en je moet jezelf misschien wat tijd gunnen om alles te hebben.
- Uniek: Shopify is uniek, dus als je ervaring hebt met andere platforms zul je merken dat het anders werkt.
Amazon voordelen
- Klantenbestand: Amazon heeft een klantenbestand van miljoenen klanten, dus je hoeft niet te werken aan de marketing funnel. Je gebruikt Amazon SEO om je producten te ranken.
- Opzet: Iedereen kan op Amazon verkopen zolang je de richtlijnen volgt.
- FBA: Fulfillment by Amazon is een krachtige manier om te verkopen.
- Betrouwbaar: Iedereen kent amazon en daarom zal een mogelijke koper met vertrouwen winkelen.
Nadelen van Amazon
- Concurrentie: Je krijgt te maken met veel concurrentie op Amazon. Bovendien, als je op FBA verkoopt, heeft Amazon jouw producten zodat het ze kan namaken en jouw concurrent kan worden.
- Branding: Je kunt je shop niet aanpassen. Er zijn heel veel winkels op Amazon en ze zien er allemaal hetzelfde uit.
- Toegang tot klantenlijst: Je hebt geen toegang tot de klantenlijst, dus je kunt er geen marketingactiviteiten mee uitvoeren.
- Prijzen: Zelfs Amazon heeft veel kosten. Een aantal basiskosten, die normaal zijn, en een aantal andere doorverwijs- en administratiekosten. FBA heeft wat extra kosten om van zijn service gebruik te maken. Amazon kiest ook de prijs die het betaalt voor je producten op FBA.
Wat is de beste keuze voor jouw bedrijf?
Wat is het beste voor jouw bedrijf, Amazon of Shopify? Zoals je ziet bestaat de perfecte oplossing niet, omdat ze allebei voor- en nadelen hebben. We denken dat ze allebei belangrijk voor je zijn. Ze concurreren niet met elkaar en kunnen juist goed samenwerken. Je kunt je producten op Amazon verkopen bovenop je Shopify winkel (die volledig kan worden gepersonaliseerd en je kunt marketingoplossingen toepassen). De flexibiliteit van een bedrijf als Shopify en zijn investeringen laten ons denken dat er in de toekomst aangename verrassingen zullen zijn.
Koongo met Amazon en Shopify
Het mooie is dat Koongo je met beide kan helpen. We hebben veel klanten die Koongo gebruiken om de twee giganten van e-commerce te coördineren. Het is vrij eenvoudig om Koongo te gebruiken en we maken je leven gemakkelijker als je al je bestellingen moet beheren die van over de hele wereld komen.
Koongo is een tool voor productfeedbeheer en kan dus je gegevens en ordersynchronisatie automatiseren voor online marktplaatsen zoals Amazon en/of e-commerce marktplaatsen zoals Shopify. Onze productfeed beheertool kan je marktplaatsbestellingen elke 15 minuten in je winkel importeren, wat extreem weinig is, en automatisch je voorraad synchroniseren. Op deze manier kun je marktplaatsbestellingen net zo verwerken als je Shopify-bestellingen.
Je winkel wordt een enkel integratiepunt voor je marketingactiviteiten. Koongo kan je helpen je producten te verkopen en adverteren op je favoriete online marktplaatsen of verkoopkanalen.
Wijzigingen in je productgegevens worden automatisch naar al je aangesloten kanalen gestuurd. Met Koongo kun je op verschillende plaatsen tegelijk producten verkopen die niet op voorraad zijn, maar je verkoopt altijd producten die wel op voorraad zijn. Op deze manier verhoog je je verkopen en conversies en kun je kostbare tijd overhouden voor andere bedrijfsactiviteiten.
Koongo optimaliseert je productfeeds en automatiseert je productsynchronisatie. Het biedt je een complete oplossing voor het beheer van productgegevens en al je marketingactiviteiten.
- Je kunt geavanceerde filters gebruiken om alleen een groep producten te selecteren.
- Het in kaart brengen van categorieën helpt je om je winkel in kaart te brengen.
- Je kunt de prijzen van je producten eenvoudig aanpassen.
- Er is een valutaomrekenfunctie als je in verschillende landen verkoopt.
Vraag Koongo aan om je te helpen met Amazon en Shopify
Koongo is heel eenvoudig te gebruiken en kan je helpen met Amazon en Shopify.
Bovendien is het heel betaalbaar, want de startprijs is slechts € 19 per maand.
Je kunt je abonnement op elk moment aanpassen aan de behoeften van je bedrijf.
Er is geen risico aan verbonden, want je kunt het product 30 dagen gratis uitproberen.
Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen via support@koongo.com. We helpen je graag met je Amazon en Shopify integraties.
Continue reading →