Menu

Blog

Bedrijfsinformatie voor Shopify platform

De toename van online winkelen heeft ervoor gezorgd dat eCommerce tegenwoordig een van de snelst groeiende branches is. En omdat steeds meer kopers online zijn, is de uitdaging voor online retailers om ervoor te zorgen dat ze de verwachte producten, ervaring en diensten leveren.

Maar om die uitdaging effectief aan te gaan, werd het van het grootste belang om Business Intelligence met eCommerce te versmelten, omdat het retailers in staat zou stellen om een duidelijk beeld te krijgen van het hele ecosysteem van de branche, van de markt en klanten tot de producten en categorieën, van aankomst tot marketing enzovoort.

De BI-analyse is een game-changer voor e-commerce, het stelde online retailers in staat om:

  • Het gedrag van klanten begrijpen
  • De online winkelervaring optimaliseren
  • Op gegevens gebaseerde beslissingen nemen
  • Toekomstige trends voorspellen

Volg me in deze korte blog, waarin ik met je deel waarom elke webwinkel een BI-tool zou moeten hebben, met een voorbeeld van een Business Intelligence platform voor eCommerce en we bekijken hoe het werkt.

Waarom bedrijfsintelligentie:

Eigenaren van e-commerce sites hebben geen last van een gebrek aan gegevens of analyses. De grotere uitdaging voor hen is om te beslissen op welke statistieken ze zich moeten richten om hun prestaties en beslissingen te verbeteren. Gegevens zijn er tegenwoordig in overvloed, of ze nu te maken hebben met verkoop, marketing, klanten…enz.

Al deze gegevens maken het proces van verzamelen, bestuderen en analyseren bijna onmogelijk. Omdat het te veel is, uit verschillende bronnen komt en je niet weet welke dringend zijn of waar je meer aandacht aan moet besteden. Kortom, je dashboard wordt een oorlogsgebied.

Het BI-platform voor e-commerce:

Conversific is een Business Intelligence platform dat eigenaren van e-commerce sites helpt om verborgen inkomsten in hun gegevens te ontsluiten en de prestaties van hun winkel te verbeteren door bruikbare zakelijke inzichten te leveren.

Het biedt BI-oplossingen zoals:

  • Gegevens op basis van e-commerce weergeven in één zakelijk dashboard
  • De verzamelde informatie omzetten van big data naar uitgebreide gegevens
  • Slimme inzichten leveren over producten, categorieën, marketingkanalen en klanten.

Er zijn verschillende platforms die het eenvoudig maken om gegevens en analyses over de e-commerce site vast te leggen. Maar het voordeel van Conversific is dat het je bruikbare informatie geeft over hoe je deze gegevens kunt gebruiken en hoe je ze kunt optimaliseren.

Hoe werkt het?

Simpel gezegd verzamelt Conversific alle belangrijke eCommerce gegevens en KPI’s, slaat ze op, analyseert ze en levert ze als bruikbare eCommerce inzichten en tips, zodat online retailers hun webwinkels dienovereenkomstig kunnen optimaliseren.

De inzichten op het dashboard van Conversific hebben betrekking op de 4 succesfactoren van groei:

  • Productoptimalisatie: om erachter te komen welke producten het beste zijn in je winkel en welke verbeterd moeten worden.

Optimalisatie van categorieën: leren welke categorie beter presteert dan de andere. Marketingoptimalisatie: om te bepalen welk marketingkanaal het beste conversiepercentage oplevert of welk zoekwoord je moet gebruiken in je campagnes.

Klantoptimalisatie: om te ontdekken wie de beste klanten in je winkel zijn en hun loyaliteitsniveau te leren kennen, en om degenen te identificeren die onlangs niet opnieuw bij je hebben gekocht.

Na de installatie hoef je alleen maar Google Analytics en Google Search Console Connection in te schakelen. Meteen nadat je je hebt aangemeld, zie je een uitgebreid overzicht van je rapporten en dashboards.

Business intelligence maakt snelle en weloverwogen beslissingen mogelijk in je e-commerce winkel met realtime gegevens en analyses. Dit vermindert je risico’s en maakt je beslissingen goed bestudeerd en uitvoerbaar. Hoe dieper de gegevens die je krijgt, hoe meer je erin moet graven om meer inkomsten te ontsluiten, geloof me, achter gegevens zit fortuin, en het is allemaal van jou. Het enige wat je hoeft te doen is er achteraan gaan, het zou de uitgaven die het giswerk met zich meebrengt naar beneden halen en de informatie op één lijn brengen om effectieve en duurzame bedrijfsprocessen op te zetten.

Over de auteur:

Szilard Vajda is een eCommerce Web Analytics specialist en de oprichter van Conversific. Voorheen was hij COO bij een bedrijf dat gespecialiseerd was in het bouwen van e-commerce sites en het verzorgen van SEO voor webwinkels. Dankzij die ervaring heeft hij uit de eerste hand kennis opgedaan over het optimaliseren van de prestaties van e-commerce winkels om de verkoop te verhogen. Zijn belangrijkste doel is om eigenaren van e-commercewinkels te helpen hun bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Daarom besloot hij de nummer 1 business intelligence software voor eigenaars van e-commerce winkels te maken, die niet alleen maar een eenvoudige rapportagesoftware is, maar als een webanalist die bruikbaar advies kan geven over wat je met je gegevens kunt doen om je bedrijf te laten groeien.

Continue reading →

Begin vandaag nog met verkopen met Koongo

of contact met ons opnemen voor meer informatie