Amazon heeft de Nederlandse marktplaats, Amazon.nl, openbaar gemaakt. Nederlandse shoppers kunnen producten kopen op Amazon.nl. Met in het Nederlands geschreven lijsten.
Meer dan 100 miljoen producten uit 30 verschillende categorieën zijn beschikbaar op de Nederlandse marktplaats Amazon. Inventaris die op Amazon Nederland wordt verkocht, wordt opgeslagen in magazijnen van Amazon in Duitsland.
Een paar maanden eerder had Amazon al aangekondigd dat Nederlandse en buitenlandse merkfabrikanten en retailers zich konden registreren voor de Amazon.nl. Ze kunnen dus meteen beginnen met verkopen.
Lees meer over Amazon.nl in het persbericht van Amazon.
Jump ahead to
Potentieel van Amazon Nederland
De lancering van de Amazon Nederland marktplaats is spannend. Nederland groeit snel uit tot een van de belangrijkste Europese landen voor e-commerce.
Volgens Amazon maken meer dan 9 van de 17 miljoen Nederlanders gebruik van e-commerce. Amazon meldde dat de online omzet in Nederland 23,7B was in 2018. Ondanks een aanzienlijk kleinere bevolking zijn de online uitgaven per hoofd van de bevolking in Nederland 273% hoger dan in Italië en 138% hoger dan in Spanje.
Om die redenen is Nederland een geweldige kans om een breder publiek te bereiken met een hoog verkooppotentieel.
Catalogus Amazon Nederland breidt uit
De vertaling van Duitse producten naar het Nederlands vindt al enkele jaren plaats. Amazon wordt daarmee een serieuze concurrent voor de huidige Nederlandse marktleider bol.com, die in 2018 een omzet had van 2,1 miljard euro.
Het selectieproces geeft waarschijnlijk voorrang aan de beste verkopers van EU-marktplaatsen. Verkopers die eigenaar zijn van de ASIN’s die voor migratie zijn geselecteerd, kunnen ervoor kiezen om ze niet mee te laten doen. Maar op dit moment kunnen ze niet vragen om specifieke ASIN’s toe te voegen aan de migratielijst.
De gemigreerde ASIN’s zijn “gelokaliseerd”. Dit betekent dat het vertaalteam van Amazon ze door software haalt om de taal in het Nederlands te veranderen. Aan lokalisatie zijn geen kosten verbonden.
Kansen bij Amazon.nl
Met meer dan 4 miljoen klanten laat de toonaangevende marktplaats in Nederland bol.com de relevantie van de Nederlandse online markt zien.
Amazon zal Nederlandse klanten een sterke winkelervaring bieden. Het verkoop- en groeipotentieel via gerichte Amazonemarketing is erg hoog. Je kunt duurzame concurrentievoordelen veiligstellen door middel van een professionele Amazon.nl strategie met marktanalyse, zoekwoordoptimalisatie, SEO content en A+ content. Als Amazon advertising ook in Nederland wordt vrijgegeven, moeten je productgegevens al op een hoog niveau zijn om kans te maken op zoveel mogelijk betaalde klikken en deze zo efficiënt mogelijk te gebruiken.
Amazon.nl: Koongo Integratie
Koongo biedt 20+ productfeeds voor Amazon.nl marktplaats. Alle productfeeds zijn vooraf gedefinieerd met productgrootte, kleur, materiaal, geslacht, weergave, samenstelling en vele andere specifieke kenmerken. Deze verplichte attributen variëren per specifieke productcategorie feed type. Sommige aanpassingen zijn nodig, zoals:
- Amazon-categorieën in kaart brengen
- instellingen verzendkosten
- extra attributen in kaart brengen
- productprijswijziging
Amazon.nl: Bestelsynchronisatie
Synchroniseer je Amazon.nl bestellingen met je winkel. En alle bestelgegevens beheren, zoals bevestiging, verzending, tracering en annulering. Koongo importeert je Amazon bestellingen automatisch in je winkel. En synchroniseert je inventaris. Je kunt Amazon bestellingen verwerken net als je gewone bestellingen.
Automatisch orderbeheer vermindert je werkdruk en bespaart je tijd.
Amazon bestelsynchronisatie is beschikbaar voor e-commerce platforms die Koongo ondersteunt. Bijvoorbeeld:
30 dagen GRATIS Koongo proberen
Meld je aan voor de GRATIS proefversie van Koongo voor 30 dagen om de integratie met Amazon.nl te controleren.
Raadpleeg voor meer informatie de Amazon integratiehandleiding of neem contact met ons op via support@koongo.com.
We helpen je graag met je integratie.
Continue reading →